Samenwerking bewegingsonderwijs in Midden-Drenthe verlengd
Basisschoolleerlingen in Midden-Drenthe kunnen ook volgend schooljaar rekenen op kwalitatief en plezierig bewegingsonderwijs. De gemeente Midden-Drenthe, SportDrenthe en de schoolbesturen Kits Primair en CKC Drenthe zetten hun samenwerking binnen het project ‘Impuls Bewegingsonderwijs’ voort.
Op dinsdag 19 mei ondertekenden de vier partijen een intentieverklaring voor het schooljaar 2026-2027. Daarmee spreken zij gezamenlijk de ambitie uit om kinderen in Midden-Drenthe te blijven stimuleren om met plezier te bewegen.
Van gymles naar sportvereniging
Binnen het project verzorgen vakleerkrachten van SportDrenthe de gymlessen op verschillende basisscholen in de gemeente. Daarbij ligt de focus niet alleen op goed bewegingsonderwijs, maar ook op het versterken van de verbinding tussen school en vrije tijd.
De vakleerkrachten zijn daarom ook betrokken bij sport- en beweegactiviteiten buiten schooltijd. Zo worden kinderen op een laagdrempelige manier gestimuleerd om door te bewegen bij een sportvereniging of in de wijk.
De samenwerking loopt sinds 2020 en laat zien dat kinderen meer plezier krijgen in bewegen en zich motorisch beter ontwikkelen. Mede daarom blijft de gemeente Midden-Drenthe het project ondersteunen met subsidie.
De ondertekening markeert niet alleen de voortzetting van het project, maar onderstreept ook het vertrouwen in de gezamenlijke aanpak om kinderen in Midden-Drenthe duurzaam in beweging te brengen én te houden.
Wellicht ook interessant...
Blijf op de hoogte van ontwikkelingen
Wil jij altijd op de hoogte blijven van het laatste sportnieuws, evenementen en activiteiten in Drenthe?
Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief! Ontvang regelmatig updates rechtstreeks in je inbox, zodat je nooit meer een sportieve kans mist.


